Strona główna Wystawy dostępna jest pod następującym adresem: Wystawa Końcoworoczna 2021.
Wystawę śledzić można także na facebooku oraz instagramie pod hashtagiem #wystawawkirds2021.

Katedra Konserwacji i Restauracji Rzeźby
Pracownia Konserwacji i Restauracji Rzeźby Drewnianej Polichromowanej
kierownik pracowni: dr Janusz Sarkowicz
mgr Marta Kalata, mgr Wawrzyniec Woźniak
Prezentując na wybranych fotografiach Pracownię Konserwacji i Restauracji Rzeźby Drewnianej Polichromowanej pragniemy podkreślić ogromną wartość, jaką stanowi możliwość realizacji programu nauczania przez studentów, pracując z obiektami zabytkowymi. Przede wszystkim są to rzeźby, sporadycznie zdarzają się drewniane, polichromowane, złocone elementy snycerki z różnych okresów historycznych. Szczególnie ważna w tym kontekście była i jest współpraca z instytucjami muzealnymi, obecnie z Muzeum Diecezjalnym w Tarnowie czy Muzeum Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie. Część pozyskiwanych do ćwiczeń obiektów pochodzi również z wybranych kościołów Małopolski, dzięki uprzejmemu użyczeniu ich przez parafie.

Wraz ze studentami doceniliśmy znaczenie bezpośredniego wzajemnego kontaktu i możliwość pracy przy tych obiektach zwłaszcza w czasie apogeum pandemii, podczas obowiązywania wyłącznie zdalnej formy nauczania. Niemniej istotną częścią realizacji programu są też zagadnienia teoretyczne, które w tym czasie mogły być bez przeszkód prezentowane przy pomocy narzędzi cyfrowych.

W pracowni realizowane są prace magisterskie. Obecnie mamy pod opieką dwie dyplomantki. Przedmiot prac pani Katarzyny Gąsienicy-Sieczki stanowią dwie późnogotyckie rzeźby apostołów śś. Piotra i Pawła z kościoła p.w. śś. Apostołów Piotra i Pawła w Szklarach Górnych. Z kolei praca dyplomowa Pani Beaty Walczak dotyczy XIV -wiecznego krucyfiksu z kościoła parafialnego p.w. św. Mikołaja Biskupa w Skrzydlnej.

Od lat Pracownię Konserwacji i Restauracji Rzeźby Drewnianej Polichromowanej prowadzi trzyosobowy zespół. Przy tej okazji chcielibyśmy wspomnieć, że obecny rok akademicki 2020/21 był pierwszym bez obecności w pracowni znakomitej specjalistki i pedagog – Pani Barbary Budziaszek, która w czerwcu 2020 r. przeszła na emeryturę. Jej wrażliwość konserwatorska, poczucie estetyki i sposób patrzenia na dzieło sztuki stanowiły znakomity wzór dla wielu roczników i absolwentów. To co i w nas też zaszczepiła chcielibyśmy przekazywać kolejnym studentom naszego Wydziału.