Strona główna Wystawy dostępna jest pod następującym adresem: Wystawa Końcoworoczna 2022.
Wystawę śledzić można także na facebooku oraz instagramie pod hashtagiem #wystawawkirds2022.
Katedra Konserwacji i Restauracji Malowideł Sztalugowych
Pracownia Konserwacji i Restauracji Malowideł na Podłożu Papierowym
kierowniczka pracowni: dr Regina Kozik
dr Agnieszka Marecka
W mijającym roku akademickim w Pracowni Konserwacji Papieru prace nad obiektami kontynuowały trzy studentki V roku: Zuzanna Borek, Anna Dyrak oraz Marta Hirschfeld. Podczas dwóch semestrów uczyły się postępowania z pracami wykonanymi w technice olejnej na tekturze, oleodrukami, akwarelami i obiektami wielkoformatowymi.
Studenci IV roku (Ignacy Dziurawiec, Justyna Machnik, Oliwia Małuch i Franciszek Szpila) w pierwszym semestrze wykonywali zadania na atrapach zapoznające ich z materią papieru i podstawowymi zabiegami. W drugim semestrze pracowali z obiektami w technikach rysunkowych i graficznych, głównie autorów współczesnych.
W pracowni realizowane są także dwa dyplomy przez studentki VI roku: Anetę Pazdur i Matyldę Zielińską.
Praca magisterska Anety Pazdur dotyczy konserwacji i restauracji obrazów pastelowych jednego z czołowych artystów Młodej Polski – Teodora Axentowicza pt. ”Dzieci i tulipany” z Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha oraz dwóch portretów kobiet z prywatnych zbiorów. Studentka podjęła próbę scharakteryzowania warsztatu pastelisty, którą poprzedziło przeprowadzenie kwerend oraz badań analitycznych. W pracy zostanie także rozwinięty temat mikrofedometrii obiektów pastelowych, w celu zbadania wrażliwości warstwy malarskiej na światło i głębokości zachodzących zmian.
Praca dyplomowa Matyldy Zielińskiej koncentruje się na rozpoznaniu technologicznym i konserwatorskim TANGA- artystycznego czasopisma, nieregularnie wydawanego w latach 1983-86. Powstało dziewięć numerów będących materialnym symbolem „Kul-tury Zrzuty”.