Strona główna Wystawy dostępna jest pod następującym adresem: Wystawa Końcoworoczna 2022.
Wystawę śledzić można także na facebooku oraz instagramie pod hashtagiem #wystawawkirds2022.
Katedra Konserwacji i Restauracji Rzeźby
Pracownia Konserwacji i Restauracji Rzeźby Drewnianej Polichromowanej
kierownik pracowni: dr Janusz Sarkowicz
mgr Marta Kalata, mgr Wawrzyniec Woźniak
W roku akademickim 2021/2022 zajęcia w Pracowni Konserwacji i Restauracji Rzeźby Drewnianej Polichromowanej były wyjątkowo realizowane w trzech odrębnych lokalizacjach.
Ze względu na modernizację budynku przy ulicy Smoleńsk „przenieśliśmy” naszą pracownię do budynku przy ulicy Lea, gdzie dzięki uprzejmości prowadzących, współdzieliliśmy pomieszczenia z Pracownią Rzeźby.
Drugim miejscem prowadzenia zajęć było Muzeum Etnograficzne w Krakowie. Inicjatywa ta stała się początkiem bardzo udanej współpracy. Możliwość realizacji ćwiczeń studentów II roku w muzealnej pracowni konserwacji przez cały rok akademicki, z pewnością była dla nas nowym doświadczeniem.
Z kolei z początkiem maja bieżącego roku, na finiszu kompleksowego remontu budynku przy ulicy Smoleńsk udało nam się wrócić do zajęć w macierzystej pracowni, domykając w ten sposób rok akademicki ze studentami III i IV r.
W ramach przywileju pracowni kierunkowej realizowane są w niej prace magisterskie. Obecnie mamy pod opieką trzy dyplomantki. Prace przy cennym, XIV-wiecznym krucyfiksie z kościoła p. w. św. Mikołaja Biskupa w Skrzydlnej finalizuje Pani Beata Walczak. Pani Daria Halska rozpoczęła realizację badawczo – konserwatorską przy drewnianej płaskorzeźbie Matki Bożej z Dzieciątkiem, z kościoła rektoralnego p.w. Świętego Ducha w Lublinie. Nowym wyzwaniem będzie konserwacja asamblażu Władysława Hasiora „Wypędzenie z raju” ze zbiorów Muzeum Tatrzańskiego – praca dyplomowa Pani Julii Kuźniar.
Realizując podsumowującą rok akademicki wystawę końcoworoczną połączyliśmy siły Katedry Konserwacji i Restauracji Rzeźby, prezentując wybrane obiekty ćwiczeń.