Strona główna Wystawy dostępna jest pod następującym adresem: Wystawa Końcoworoczna 2022.
Wystawę śledzić można także na facebooku oraz instagramie pod hashtagiem #wystawawkirds2022.
Katedra Technologii i Technik Dzieł Sztuki
Pracownia Konserwacji Archiwalnych Materiałów Fotograficznych
kierowniczka pracowni: dr Karina Niedzielska
mgr Tanita Ciesielska
dr hab. Piotr Nowak (gościnne wykłady i warsztaty)
Pracownia Konserwacji Archiwalnych Materiałów Fotograficznych w minionym roku akademickim realizowała program dla studentów obu specjalizacji, w ramach przedmiotów: Fotografia dokumentacyjna – dla studentów pierwszego roku oraz Ochrona i konserwacja archiwalnych materiałów fotograficznych, przedmiot wolnego wyboru dla studentów trzeciego i czwartego roku.
W ramach wykładów, prezentacji, ćwiczeń praktycznych w atelier oraz ciemni fotograficznej studenci pierwszego roku uczyli się obsługi sprzętu fotograficznego oraz urządzeń pomocniczych, poznawali podstawowe wytyczne wraz z historią działań dedykowanych dokumentacji zabytków oraz procesom fotograficznym a także mieli możliwość pracy w ciemni przy obróbce tradycyjnych materiałów światłoczułych. W ramach prac dokumentacyjnych, uczestnicy kursu uczyli się prawidłowo fotografować obiekty dwu- i trójwymiarowe na potrzeby przyszłych dokumentacji konserwatorskich i realizacji artystycznych. Efektem działań jest cykl fotografii dokumentujący prace studentów, wykonane w minionym roku akademickim, podczas zajęć na Akademii.
Studenci Ochrony i konserwacji archiwalnych materiałów fotograficznych pracowali przy archiwalnych negatywach oraz odbitkach fotograficznych, które wymagały przeprowadzenia szerokiego spektrum działań konserwatorskich takich jak dokumentacja konserwatorska, zabiegi prostowania, oczyszczania, podklejania, przygotowanie opakowań ochronnych spełniających normy dla materiałów do archiwalnego przechowywania. Uzupełnieniem prac konserwatorskich były warsztaty, prowadzone przez dr hab. Piotra Nowaka z Politechniki Wrocławskiej, poświęcone zagadnieniom sensytometrii, wzmacniania i osłabiania tradycyjnych materiałów srebrowych oraz technologii historycznego procesu tworzenia obrazu fotograficznego – technice mokrego kolodionu.