Egzamin magisterski w dniu 5 października 2018 r. (piątek),
godz. 9.00, ul. Lea 27–29, sala 103
1. Katarzyna Jeneralczyk-Fiołek
Zagadnienie aranżacji obiektów gotyckich w nowej przestrzeni na przykładzie rzeźby przedstawiającej św. Annę Samotrzeć z ok. 1410 r. z kościoła pw. Wszystkich Świętych w Kolbuszowej (woj. podkarpackie, pow. kolbuszowski)
Promotor: st. wykł. Barbara Budziaszek
Recenzent: dr Mariusz Wrona
2. Sonia Milewska
Drugie życie dzieła sztuki. Projektowanie konserwatorskie w kontekście sztuki współczesnej na przykładzie restauracji Senstera (ok. 1970 r.) – interaktywnej rzeźby cybernetycznej autorstwa Edwarda Ihnatowicza
Promotor: prof. Grażyna Korpal
Recenzent: dr Katarzyna Stępień
3. Kamila Korta
Konserwacja XVII-wiecznego witrażu Św. Jakub ze zbiorów Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius w Krakowie. Opracowanie techniki rekonstrukcji przedstawienia
Promotor: dr Marta Kamińska
Recenzent: dr hab. Zofia Kaszowska
4. Magdalena Chodacka
Próba rekonstrukcji technologii i techniki XV-wiecznego weneckiego malarstwa tablicowego poprzez wykonanie kopii malowidła z przedstawieniem św. Antoniego Pustelnika
Promotor: dr hab. Zofia Kaszowska
Recenzent: dr Janusz Sarkowicz
5. Monika Głowacka
Rozpoznanie techniki i technologii malowidła na podłożu jedwabnym poprzez namalowanie kopii dekoracji malarskiej pochodzącej z I połowy XIX wieku
Promotor: dr hab. Zofia Kaszowska
Recenzent: prof. dr hab. Edward Kosakowski
6. Martyna Krawczyk
Malowidła ścienne przeniesione z Pałacu Sarny w Ścinawce Górnej. Ocena zabiegu – akcji ratunkowej w kontekście zawilgocenia tynku
Promotor: prof. dr hab. Edward Kosakowski
Recenzent: dr Marcin Błaszczyk
7. Joanna Szegda
Badania i konserwacja krzesła z I ćw. XVIII w. krytego kurdybanem ze zbiorów Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius w Krakowie
Promotor: dr Roman Jacek Kieferling
Recenzent: prof. dr hab. Edward Kosakowski
Egzamin magisterski w dniu 6 października 2018 r. (sobota),
godz. 9:00, ul. Lea 27–29, sala 103
1. Patrycja Kucharzyk
Badania i konserwacja obrazu Sacra Conversazione ze św. Mikołajem i św. Stanisławem pochodzącego z gotyckiego kościoła pw. św. Michała Archanioła w Łękawicy koło Żywca
Promotor: dr Jarosław Adamowicz
Recenzent: dr Anna Sękowska
2. Angelika Gurtat
Problematyka konserwacji i rekonstrukcji ubytków zabytkowej ceramiki fajansowej szkliwionej na przykładzie japońskiej kadzielnicy z ok. 1880 roku
Promotor: prof. dr hab. Ireneusz Płuska
Recenzent: dr Roman Jacek Kieferling
3. Dominika Ciepielewska
Konserwacja wraz z rekonstrukcją utracanych fragmentów XIX-wiecznego malowidła na podobraziu płóciennym. Próba rozpoznania historii, wskazania autora bądź warsztatu w oparciu o badania stylistyczne i fizyko-chemiczne
Promotor: dr hab. Marta Lempart-Geratowska, prof. ASP
Recenzent: prof. dr hab. Edward Kosakowski
4. Wojciech Trysła
Koncepcja konserwacji estetycznej polichromowanej rzeźby drewnianej w kontekście późniejszych nawarstwień na przykładzie gotyckiej piety ze zbiorów Muzeum Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
Promotor: dr Jacek Sarkowicz
Recenzent: prof. dr hab. Mieczysław Stec
5. Katarzyna Skowronek
Konserwacja i aranżacja elementów nastawy ołtarzowej z kaplicy Matki Boskiej Różańcowej w kościele oo. Dominikanów w Krakowie: obrazu Chrystus Boleściwy, oprawy relikwiarzowej w formie wieńca roślinnego, metalowych aplikacji oraz ramy
Promotor: prof. dr hab. Jadwiga Wyszyńska
Recenzent: dr Janusz Sarkowicz
Egzamin magisterski w dniu 19 października 2018 r. (piątek),
godz. 9.00, ul. Lea 27–29, sala 103
1. Magdalena Borowska
Obraz sztalugowy na płótnie Matka Boża z Dzieciątkiem ze zbiorów Muzeum Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Rozpoznanie nawarstwień oraz konserwacja techniczna i estetyczna odsłoniętej pierwotnej warstwy malarskiej
Promotor: dr hab. Marta Lempart-Geratowska, prof. ASP
Recenzent: dr Regina Kozik
2. Tanita Ciesielska
Problematyka konserwacji rzeźby alabastrowej na przykładzie Zwiastowania Jana Michałowicza z Muzeum XX. Czartoryskich
Promotor: dr hab. Zofia Kaszowska
Recenzent: mgr Marek Wawrzkiewicz
3. Jerzy Mielcarek
Konserwacja figury św. Floriana ze zbiorów Bazyliki Mariackiej w Krakowie w kontekście specyfiki zniszczeń rzeźby drewnianej polichromowanej wynikającej z miejsca ekspozycji i przechowywania
Promotor: st. wykł. Barbara Budziaszek
Recenzent: dr Roman Jacek Kieferling
4. Katarzyna Skubała
Konserwacja i restauracja prawego skrzydła tryptyku Świętej Trójcy Tron Łaski z kościoła parafialnego pw. św. Małgorzaty w Dębnie, pow. brzeski, w oparciu o szczegółowe badania technologiczne
Promotor: dr Aleksandra Hola
Recenzent: prof. dr hab. Edward Kosakowski
5. Gabriela Szalast-Dao Quy
Dwustronne malowidło chorągwi procesyjnej ze zbiorów Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego datowanej na 2. ćwierć XIX wieku – problemy konserwatorskie i ekspozycyjne
Promotor: prof. dr hab. Jadwiga Wyszyńska
Recenzent: dr Katarzyna Stępień
6. Andrzej Żygadło
Wpływ mydeł olejowych i linoksydu wypełniających przestrzenie pomiędzy malowidłem a podobraziem na proces konserwacji dwustronnego obrazu na podobraziu ze stali ocynkowanej z przedstawieniem Matki Boskiej Szkaplerznej z Góry Karmel na awersie i Chrystusa błogosławiącego dzieci na rewersie, własność parafii pw. św. Fabiana i Sebastiana oraz Matki Boskiej Szkaplerznej z Góry Karmel w Ostrowie koło Przeworska
Promotor: dr hab. Marta Lempart-Geratowska, prof. ASP
Recenzent: mgr Grzegorz Kostecki